Friday, August 20, 2010

malam itu

ku pejamkan mata ku diamkn bicara
sendirian aku dimalam hari
ku dengar bunyian malam
waktu terasa begitu lambat sekali
jauh dari siang hari

malam lailatul qadar
lebih baik daripada seribu bulan
adakah perlu aku menunggunya?
adakah perlu aku mencarinya?
di malam-malam ramadhan.

sesungguhnya ia milikNYA
dan rahmat dariNYA
kepada sesiapa yg dikehendaki
dan DIA lebih mengetahui

ku hidupkn pelita di malam hari
ku bentangkan tikar ke arah kiblat
siapa aku hendak meminta malam itu
sedang aku cume hamba yg zalim
berharap cme kepada malam itu

malang nasib ku mensia-siakan malam lain
celaka diriku melepaskan malam lain
kini ku tahu, malam itu milikNYA
yg ku cari bukan malam itu,tapi..
rahmat Allah terhadap diri ku
keampunan Allah terhadap diri ku
yg perlu dicari pada tiap2 malam..

No comments:

Post a Comment